Zpět na materiály, výrobky, technologie

Mostový jeřáb ušetří čas i peníze

14. července 2022
PR článek

Používá vaše společnost pro přesun materiálu po hale zaměstnance s vysokozdvižným vozíkem? Možná vám utíkají finance i čas. Vozík zabírá spoustu prostoru a jeho řidič se po většinu dne nezvládá věnovat dalším činnostem. Oproti tomu mostový jeřáb zabírá minimum prostoru. A jeho obsluha nezabere zdaleka tolik času – vyškolení zaměstnanci se tak mohou věnovat i dalším činnostem.


Proč tolik firem nevyužívá potenciálu mostového portálu?

Odpověď je poměrně jednoduchá a finance za tím tak úplně nejsou. Spousta společností mostové jeřáby nepoužívá ani v případě, že je získali společně s provozovnou. Na vině je často to, že vedení nezná možnosti, které jeřáb nabízí, nebo se zkrátka nechtějí učit s novou technikou.
Tím se však společnost obírá nejen o prostor, ale především o čas zaměstnanců a tím i potenciální zisky.

Mostový jeřáb na míru obstojí i ve výbušném prostředí

Proč zvolit mostový jeřáb a proč ho v provozu skutečně používat? Kromě zmíněné úspory času a peněz i prostoru je jeřáb skvělým pomocníkem ve všech průmyslových odvětvích.

Důležité však je, aby byl navržen vždy individuálně pro potřeby konkrétního provozu, ať už jde o výrobní halu či sklad.

Proto jsou mostové jeřáby společnosti Adamec Crane System zpravidla vyráběná na míru jednotlivým zákazníkům a jejich potřebám.

ACS je předním specialistou právě na mostové a poloportálové jeřáby. Nabízí nejen klasickou variantu této manipulační techniky, ale v nabídce najdete také jeřáby speciálně upravené pro potřeby výbušného prostředí (lakovny, farmaceutický a důlní průmysl apod).

Konstrukce a funkce mostového jeřábu

Konstrukce mostového jeřábu není nijak složitá. Jejím základem jsou dva rovnoběžné nosníky. Tyto nosníky je možné umístit na vlastní podpěry nebo přímo do podlahy v prostoru.

Tyto nosníky jsou osazené vodicí kolejnicí. Po kolejnici se pak pohybuje jeřábový most.

Mostové jeřáby se dělí na jednonosníkové a dvounosníkové.

Jednonosníkové mosty jsou vhodné především do menšího prostoru. Maximální nosnost jednodosníkového jeřábu se pohybuje v rozmezí do 25 tun, jeho rozmezí může být až 30metrové.

Nejčastěji se s nimi setkáme v dílnách, opravnách a skladech.

Oproti tomu dvounosníkové mosty si zvládnou poradit se zátěží o hmotnosti až 250 tun. Hodí se tak mimo jiné o pro příčné obracení forem. Pokud potřebujete servisovat kladkostroje, bude se vám hodit především dvounosníkový most s příčnou lávkou.

Potřebujete pracovat s ještě větší zátěží? K tomu už slouží speciální kladkostroj – tzv. winch.

Chcete se o mostových jeřábech dozvědět více nebo si jeden pořídit i do vaší společnosti? Navštivte webové stránky společnosti Adamec Crane Systems, která má s  manipulační technikou téměř 30leté zkušenosti.