Monolitické žlaby bez štěrbin nejen pro větší bezpečnost cyklistů
Při opravách nejdelší silnice I. třídy v Česku, I/11, byly instalovány vysoce zátěžové žlaby MEA DM u autobusové zastávky na okraji Hradce Králové. Zastávkový záliv byl osazen monolitickým žlabem DM, který je velmi odolný a snese zatížení až do F 900 kN. Odolnost žlabu byla jednou z priorit, druhou byla bezpečnost pro pohyb cyklistů na silnici.
Jednou z alternativ odvodnění u autobusových zastávek jsou žlaby s betonovou štěrbinou. Toto řešení je však nebezpečné v případě pohybu cyklistů. Pokud vjedou úzkým kolem do štěrbiny, hrozí jim pád. Bohužel se již tyto nešťastné události přihodily.
Prvek tělesa DM z polymerického betonu je jednodílný, bez roštu a velkých odtokových děr, proto je pro cyklisty zcela bezpečný. Současně je pojezd vozidel tichý.
Robustní a odolná konstrukce s integrovanými nátokovými otvory zvládne vysoké dynamické zatížení, chemické ošetření i nepříznivé povětrnostní podmínky. Konstrukce žlabů MEA DM z polymerického betonu jsou lehké, takže se rychle instalují a mají mimořádně dlouhou životnost.
Tyto monolitické žlaby se používají pro silnice, dálnice, dopravní terminály, manipulační plochy, ale také u skladovacích, průmyslových areálů i na letištích.
Více o monolitických žlabech DM