Zpět na materiály, výrobky, technologie

Služba Aquarea Service Cloud šetří servisním firmám čas i statisíce v nákladech

Od roku 2018 je k dispozici tuzemským instalačním a servisním firmám cloudové řešení Panasonic Aquarea Service Cloud (ASC), které umožňuje pomocí vzdáleného přístupu nastavení, správu, diagnostiku i prediktivní údržbu systémů chlazení a vytápění. ASC je schopen efektivně předcházet stovkám servisních výjezdů ročně, a ušetřit tak instalačním či servisním firmám stovky hodin a statisíce v provozních nákladech.


Aquarea Service Cloud zjednodušuje údržbu díky možnosti identifikovat nastalé události ještě před výjezdem servisního technika. Uživatelé v něm naopak naleznou nástroje pro rychlé a snadné dokončení provozního zásahu a údržby. 

Výhody ASC pro servisní firmy

Jednou ze společností, která využívá výhod Aquarea Service Cloud, je firma Elektro Pešek, s.r.o. sídlící v Slatiňanech na Chrudimsku. „Panasonic Aquarea Service Cloud se pro nás stal nepostradatelným nástrojem, který ulehčuje servis a služby zákazníkům. Díky němu jsme schopni na dálku systém zákazníkovi nastavit, provést diagnostiku a predikovat nebo identifikovat případnou závadu bez výjezdu technika,“ říká Jiří Pešek, jehož společnost působí na českém trhu již od roku 1989. 

Aquarea Service Cloud obr. 1

„Před ASC jsme více než 90 % výjezdů absolvovali za účelem optimalizace nastavení a úpravy teplotní pohody v domě. Většina našich zákazníků jsou laici a nezvládnou si tepelnou pohodu nastavit bez asistence. Právě pro takové případy je ASC ideální, protože nastavení provedeme za klienta. Ve výsledku tak ASC ušetří peníze klientovi za výjezd technika a nám čas,“ říká Jiří Pešek, a dodává konkrétní čísla: „Kdybychom ASC neměli, museli bychom denně navíc uskutečnit 3-5 výjezdů spojených s elementární diagnostikou nebo nastavením systému. Pro představu – každý takový výjezd zabere v průměru 2 hodiny a 3–5 výjezdů představuje interní náklad ve výši 4500–7500 korun. Každoročně tak ušetříme 1,13 - 1,89 milionu korun za 756 – 1 260 výjezdů a minimálně 1 500 člověkohodin. Především úsporu času vnímám jako velký přínos, protože ASC v podstatě vykryje činnost, které by se musel plně věnovat jeden technik.“ 

Výhody ASC pro koncového zákazníka

Aquarea Service Cloud je jednoduchý na užívání a nevyžaduje žádný specializovaný software. Uživatel se přihlašuje přes prohlížeč, nebo prostřednictvím aplikace. Nainstalované systémy se automaticky připojí ke cloudovému serveru a aktualizují všechny parametry v reálném čase. Pro koncového zákazníka tedy nasazení ASC znamená získání dokonalejšího a sofistikovanějšího servisu. 

Více o výhodách řešení Aquarea Service Cloud i Smart Cloud (určený výhradně pro koncové zákazníky) najdete ve videu na Panasonic YouTube kanálu ZDE.